Klasser

Klasser på Yogansa (Kungsholmen)

Måndagar kl. 19:00 – 20:30 ht 2019 

Nivå: både nybörjare och mer erfarna.

Drop-in (210 kr/klass) eller köp kort för hela kursen eller klippkort. Se priser och anmäl dig via Yogansa (öppnas i nytt fönster).

Yogamattor och filtar finns på plats.

Mejla mig vid frågor och för mer info: info@yogatakayama.se

Alla klasser passar såväl nybörjare som mer vana yogautövare. Du behöver inte vara vig eller i din bästa fysiska form utan kan anpassa intensiteten efter dagsformen. Lyssna in och känn om det är läge för att ta det lugnare eller att ta chansen att utmana dig själv.

Adress: Pipersgatan 26

Hitta hit: T-bana Rådhuset (uppgång mot Kungsholmsgatan) eller buss: 1, 54 & 61.

Ord från elever:

”Sarah har förmågan att förmedla lugn, trygghet och allt det fina med yoga. Jag hör många fina lovord före och efter klasserna och instämmer i allt gott som sägs. Sarah är öppen, omtänksam och givmild i sitt sätt att förmedla kundalini, en toppenlärare i Kundalini! Jag är så glad jag hittat Sarah. 🧘🏻‍♀️🙏🏼”

”Sarah är en verkligt hängiven och inkännande lärare, vägledare och sanningssökare. Jag inspireras av hennes lust att utforska livet och modet att autentiskt dela med sig av sina upptäckter, från upp- som nerförsbacke, så att vi kan se oss själva tydligare.💃🏻💫🌸💚!”

”Sarah ger dig en yoga upplevelse utöver det vanliga, generöst delar hon med sig av sina kunskaper och erfarenheter 💕”

”Fantastiska Sara är förutom oerhört proffsig i sina klasser även ödmjuk och delar genuint av sig av sina egna upplevelser, lyssnar på och ser sina deltagare. Jag älskar att ta hennes klasser, och rekommenderar dem varmt för alla nyfikna!”

”Jag rekommenderar alla att yoga eller vila till trumma med Yoga Takayama. Sara skapar helt trygga rum var hon än är och med hennes ord och trumma leds man vidare i sin egen inre utveckling.
Så tacksam för att jag mötte Sara som min första kundaliniyogalärare. All kärlek! ❤️

”Vilken utstrålning 🙏🙏🙏 Hennes pass ger otroligt med energi!”

”Jag erkänna direkt att jag inte visste vad jag gav mig in på, när jag anmälde till kursen. Jag läste meditation och utgick ifrån ”min bild” av vad detta är dvs stillhet. Det är ju inte det, utan det är ju någon form av aktivt arbete med ”känslolivet” som är kraftfullt. Jag var mycket oförberedd över meditationens styrka och kraft! Tycker jag om Kundalini? Ja, även om jag är helt slut så ger dig mig något annat. Hittills har meditation varit för mig stillhet, få lugn, mentalisera, fokus osv, men nu är jag aktiv och söker känslor. Nu känner jag, att Känslor söker kännare, eller känslor letar sin plats i mig. Tack för bra kurs och ha en bra dag! Jag tyckte väldigt mycket om andnings-meditationerna och den typen vibrerande. Det blir som en inre chant som kan övergå i nästan i trance där tid och rum, inte upphör, men försvinner in i något annat! *flum jag vet*  Hur var då läraren? Alldeles strålande! Inför varje möte gav du en bakgrund om vad just denna meditation handlar om och du vågade vara personlig, vilket ger en känsla av ”äkthet”- svårt begrepp! ”

Att tänka på inför passet

Har du medicinska eller fysiska problem, t.ex. äter mediciner, högt blodtryck, rådgör först med din läkare om yoga är ok för dig.

Om du är gravid är det viktigt att du rådgör med mig innan.

Yoga utifrån din förmåga

Vi har olika förutsättningar och dagsform. Pressa inte kroppen så att det gör ont på ett vasst sätt. Samtidigt är en del övningar uthållighetsövningar där du kan utmana dig själv och se att du klarar mer än vad du kanske tror. Viktigt att du lyssnar på din kropp.

Kom gärna i god tid så att du hinner varva ned lite före klassen startar. Försök att inte äta en stor måltid ca 2-3 timmar innan. Om du är hungrig innan klassen, ät något lättsmält som frukt. Använd mjuka, löst sittande kläder. Var gärna barfota när du yogar så att nervändarna under dina fötter stimuleras maximalt. Drick vatten innan och efter passet.

När du har mens

Ge utrymme till det inåtgående, meditativa inom dig. Öva dig att vara i stillhet. Ta det lite lugnare med yoga under mens. Var varsam med ditt bäcken så att det inte blir överansträngt vilket kan leda till obalanser. Under klassen meddelar jag vad du inte ska göra och visar alternativ. Det går alltid att visualisera övningen istället, sitta och meditera eller ligga ner och vila. Du känner in vad som känns bra.