Klasser

Klasser på Yogansa (Kungsholmen)

Måndagar kl. 19:00 – 20:30 vår och sommar 2019 (ej v 30 & 31).

Nivå: både nybörjare och mer erfarna.

Drop-in (210 kr/klass) eller köp kort för hela kursen eller klippkort. Se priser och anmäl dig via Yogansa (öppnas i nytt fönster).

Yogamattor och filtar finns på plats.

Mejla mig vid frågor och för mer info: info@yogatakayama.se

Alla klasser passar såväl nybörjare som mer vana yogautövare. Du behöver inte vara vig eller i din bästa fysiska form utan kan anpassa intensiteten efter dagsformen. Lyssna in och känn om det är läge för att ta det lugnare eller att ta chansen att utmana dig själv.

Adress: Pipersgatan 26

Hitta hit: T-bana Rådhuset (uppgång mot Kungsholmsgatan) eller buss: 1, 54 & 61.

Att tänka på inför passet

Har du medicinska eller fysiska problem, t.ex. äter mediciner, högt blodtryck, rådgör först med din läkare om yoga är ok för dig.

Om du är gravid är det viktigt att du rådgör med mig innan.

Yoga utifrån din förmåga

Vi har olika förutsättningar och dagsform. Pressa inte kroppen så att det gör ont på ett vasst sätt. Samtidigt är en del övningar uthållighetsövningar där du kan utmana dig själv och se att du klarar mer än vad du kanske tror. Viktigt att du lyssnar på din kropp.

Kom gärna i god tid så att du hinner varva ned lite före klassen startar. Försök att inte äta en stor måltid ca 2-3 timmar innan. Om du är hungrig innan klassen, ät något lättsmält som frukt. Använd mjuka, löst sittande kläder. Var gärna barfota när du yogar så att nervändarna under dina fötter stimuleras maximalt. Drick vatten innan och efter passet.

När du har mens

Ge utrymme till det inåtgående, meditativa inom dig. Öva dig att vara i stillhet. Ta det lite lugnare med yoga under mens. Var varsam med ditt bäcken så att det inte blir överansträngt vilket kan leda till obalanser. Under klassen meddelar jag vad du inte ska göra och visar alternativ. Det går alltid att visualisera övningen istället, sitta och meditera eller ligga ner och vila. Du känner in vad som känns bra.